//Simple is better

Big Boss!
hey, i just met you!


Welcome to my . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or i call My Superman kill you!.

Status : i'm glad you came :)


Tagboard
Footprints here!



Credits

Basecode: Nadya.
Full edit: SitiSyuhadah
Re-Edit by: norEyka

hati
assalamualaikum.

Bismillahirrahmanirrahim.

Aku manusia. yang Allah kurniakan nafsu. Aku perempuan. yang Allah kurniakan 9 nafsu. Aku mempunyai fitrah untuk disayangi dan menyayangi. 

Hahaha. Aku buat statement yang kontroversi. but its FACT kan?

Aku nak 'dia' yang baik. 'dia' yang mampu menjadi pelindung dan pembimbing aku. Dan aku ingat janji Allah. jadi aku kena jadi baik untuk dapat 'dia'. Aku tahu Allah dah janjikan 'dia' untuk aku jika aku dah cukup layak untuk dapat kan 'dia' yang baik itu.

Permulaan itu perlu secara istiqamah dan perlahan. Jadi, pleasee jangan pertikaikan hasilnya sekarang. kerana aku sedang berusaha.

Buat 'dia', saya sedang usaha untuk setanding 'dia'. sebab saya nak 'dia' yang sempurna bagi saya. boleh kan? 'dia', tolong jaga hati awak. sebab saya pun sedang usaha untuk menjaga hati saya untuk 'dia'.

macam mana ayatayat di atas? terima kasih alyaa insyirah. aku pinjam katakata hang, aku simpan buat pedoman. itu yang sebenarnya aku hajatkan. namun kisah kita sama, kongsi naaahh? aku ada terbaca novel saya muslim awak iman ke terbalik nama tah. bagus sumpah bagus. yang tu aku baru baca novel rekaan, macam mana dengan kisah rasul terdahulu? srikandi islam dahulu? allahurab, tiada yang setanding. dalam novel tu iman ni perempuan yang disukai muslim. tapi dia merasakan diri dia tak layak untuk muslim. tapi bagi orang lain iman ni dah cukup sempurna. itu dalam dunia karangan, dunia tulisan, dunia khayalan. cuba bawak ke dunia realiti, masih wujudkah wanita begitu, muslimah begitu? tipis sangat kan?

aku perempuan, masih membimbing diri ke arah menjadi wanita muslimah. bagi aku sekali ketuk sekali buat. apa ni? macam mana nak berubah. inshaAllah peringkat by peringkat yaa. tutup yang tak tutup, sedar apa yang tak sedar, jalankan tanggungjawab sebagai seorang hamba kepada Allah, seorang anak kepada ibu bapa, seorang adik kepada abangabang, seorang kakak kepada adik, seorang murid kepada guruguru, seorang sahabat kepada temanteman. sudahkah kita turuti? hati aku rapuh. mudah gila terjebak dalam soal hati yang dibisik syaitan. dulu lalu sebelah orang couple, bangang ah apa couple couple ni. sekali lalu pulak syaitan teman sekali, eh eh, untunglah ada couple aku bila? zappppp zapppp zaaappp. ya Allah lindungi hati aku. ameen. setakat berkawan boleh kan?

alyaa you have nota kaki kan? aku pun nak tapi nota kemi. ekeke.

nota kemi: Allah jagakan hati aku untuk 'dia'. ameenyarabbalalamin.